Fericirea dupa care tanjesti o intuneca pe cea pe care o ai: Gandul inspirational al zilei!


Citat-Jacques-Deval

“Era primavara, dar as fi vrut sa fie vara: zile calde si iesiri la iarba verde. Era vara, dar as fi vrut sa fie toamna: frunze multicolore, aer uscat si racoros. Era toamna, dar as fi vrut sa fie iarna: zapada minunata si bucuria sarbatorilor. Era acum iarna, dar as fi vrut sa fie primavara: caldura si natura inflorita. Eram copil, dar as fi vrut sa fiu adult: sa am libertate si respect. Aveam 20 de ani, dar as fi vrut sa am 30: sa fiu matur si experimentat. Eram la mijlocul vietii, dar as fi vrut sa am 20 de ani: tinerete si spirit liber. Eram pensionar, dar as fi vrut sa fiu la mijlocul vietii: prezenta de spirit, nelimitata. Astfel, viata mea a trecut, fara ca eu sa fi avut vreodata ce mi-am dorit”.

Am luat aceste ganduri din cartea “Linisteste-mi inima ingrijorata” scrisa de Linda Dillow pentru ca prezinta un mare si dureros adevar. Vom ajunge oare sa spunem si noi ca viata noastra a trecut, fara sa fi avut vreodata ce ne-am dorit?? Niciodata nu suntem multumiti de etapa vietii in care ne aflam, mereu asteptam ca ceva sa se intample in viitor si asta ne afecteaza profund si intr-un mod dureros prezentul. In loc sa ne bucuram de clipele prezentului, care alcatuiesc impreuna viata pe care o traim acum (la timpul prezent continuu) si care este singura pe care deocamdata o avem, noi devenim nemultumitori, morocanosi, tristi, dezamagiti si in final, nefericiti. Clipa prezenta este cea mai importanta!! Aceasta bataie a pendului de pe perete, aceasta bataie a inimii tale: acestea conteaza…..nu cele care vor urma.

Aleg sa las in urma trecutul cu toate greselile, dezamagirile si durerile lui…Aleg sa las deoparte viitorul si sa nu ma mai gandesc la “cum ar fi daca, candva”… si aleg sa ma bucur cu toata puterea de clipa minunata a prezentului!!! Asta e tot ce am deocamdata!! Trecutul nu mai este, iar viitorul este intotdeauna undeva prea departe. Doamne, multumesc pentru clipa prezenta si pentru toate micile bucurii pe care ea le presupune!!

Lasă un răspuns

