Banii care te duc inspre moarte! 25 Februarie: citirea Bibliei si meditatia zilei!


25 Februarie

Levitic 16:29-18:30, Marcu 7:24-8:9, Psalmul 41:1-13, Proverbe 10:15-16;

Cel neprihănit îşi întrebuinţează câştigul pentru viaţă!

Proverbe 10:16

baniiO veche istorisire ne vorbeşte despre un om care mergea în fiecare zi de vineri şi împrumuta de la rabinul bisericii o anumită sumă de bani. Făcea acest lucru în fiecare zi de vineri şi împrumuta de fiecare dată aceeaşi sumă de bani. Luni, chiar înainte de a merge la serviciu, el se ducea la rabin şi îi înapoia suma împrumutată. În mod surprinzător, rabinul a constatat că de fiecare dată omul îi returna exact aceeaşi bancnotă pe care el i-o dăduse cu câteva zile în urmă. Aşa că l-a întrebat: De ce vii în fiecare zi de vineri şi împrumuţi aceşti bani de la mine? Ce faci cu ei? Şi cum se face că primesc luni de la tine aceeaşi bancnotă pe care eu ţi-am dat-o?

La această întrebare, omul răspune: “Preaiubite rabin, eu împrumut aceşti bani de la tine pentru că am constatat că altfel se simte omul în week-end cu un ban în buzunar. Eu nu folosesc niciodată aceşti bani, de aceea îţi returnez luni aceeaşi bancnotă. Dar am nevoie de ei pentru că mă simt mult mai bine şi mai încurajat atunci când am bani în portofel. Când nu am bani în portofel devin posomorât, irascicil, trist şi mâhnit. Sunt mai bine dispus şi mai fericit atunci când am bani în portofel!”

O întâmplare care vă face probabil să zâmbiţi! Am zâmbit şi eu, dar  mi-am pus în acelaşi timp şi întrebarea: Dacă acest om, şi oare câţi alţii ca el, se simte mult mai bine şi mai fericit pentru simplu motiv că are o bancnotă în portofel, oare cum ar trebui să ne simţim noi pentru că Îl avem pe Isus în inimile şi vieţile noastre?

Care este lucrul sau persoana de care depinde buna ta dispoziţie? Este soţul, banul sau poate serviciul? Buna noastră dispoziţie ar trebui să fie determinată de prezenţa lui Dumnezeu în vieţile noastre şi nu de prezenţa unei persoane, a unui lucru sau a unei circumstanţe a vieţii. Psalmistul David a scris: Pleacă-mi inima spre învăţăturile Tale, şi nu spre câştig! (Psalmul 119: 36). El a înţeles că doar trăirea aproape de Dumnezeu şi împlinirea poruncilor Lui, pot dărui omului muritor acea stare de fericire sau bună dispoziţie în viaţă. Din nefericire,  a devenit o “modă” printre creştini să adune cât mai mult, să-şi construiască o casă tip muzeu pe care să o prezinte cu o falsă modestie prietenilor sau cunoscuţilor, să aibă o maşină bună, adică scumpă şi să aibă mereu portofelul plin, dacă se poate! Unii creştini şi-au făcut din asta chiar scopul vieţii!

Dar Biblia ne spune: Cel neprihănit îşi întrebuinţează câştigul pentru viaţă! A pus pofta banului stăpânire pe tine? Te lupţi mereu ca să câştigi din ce în ce mai mult? Atunci, câştigul tău te duce înspre moarte, şi nicidecum spre viaţă! Dezlipeşte-ţi inima de pofta banului! Ba mai mult, pune-ţi câştigul în slujba lui Dumnezeu! Atunci, îl vei folosi spre viaţă!

 

Lasă un răspuns

