Până când nu spui: Mă doare de păcatul meu!, nu vei avea sănătate, linişte, pace şi bucurii în viaţă! 21 Februarie: citirea Bibliei si meditatia zilei!


21 Februarie

Levitic 11:1-12:8, Marcu 5:21-43, Psalmul 38:1-22, Proverbe 10:8-9;

Mă doare de păcatul meu!

Psalmul 38:18

pacatSubtitlul acestui psalm este:”Spre aducere aminte!” Ce surprinzător, nu-i aşa? De obicei, noi încercăm cu tot dinadinsul să UITĂM  momentele în care ne-a fost greu, cele în care am fost răniţi, cele în care am greşit, cele în care am luat o decizie foarte neinspirată sau cele în care am făcut ceva rău semenului. Ne dezminţim de povara acestor momente cât mai repede cu putinţă, ca nu cumva să suferim prea mult din cauza lor. Dar nu şi David! În psalmul 38, care are ca subtitlu:”Spre aducere aminte!”, el spune: Mă doare de păcatul meu! Ce vroia David cu tot dinadinsul să-şi amintească? Păcatul lui dizgraţios, prin care l-a rănit profund pe Dumnezeu! “În slujbele lor religioase, evreii, foloseau acest psalm ca parte a mărturisirii generale a păcatului, în marea zi a Ispăşirii. Un plânset, o tânguire disperată predomină acest cântec de jale, dar el exprimă starea lui David în sine însuşi, nu în Dumnezeu”. [1] Pentru că atunci când păcătuieşti şi găseşti plăcere făcând-o, duhul lui Dumnezeu pleacă de la tine iar sufletul tău rămâne gol şi pustiu, în vreme ce trupul tău se îmbolnăveşte de atâta zbucium: N-a mai rămas nimic sănătos în carnea mea, din pricina mâniei Tale; nu mai este nicio vlagă în oasele mele, în urma păcatului meu. Rănile mele miroase greu şi sunt pline coptură, în urma nebuniei mele. Sunt fără putere, zdrobit cu desăvârşire!

Cât de groaznice sunt urmările păcatului! Cu toate acestea, tu te joci cu el. Stăruieşti în păcatul tău crezând că nimic rău nu ţi se va întâmpla. Dar te înşeli! Dacă până acum, mâna tare a lui Dumnezeu şi mania Lui aprinsă nu s-au abătut asupra ta, este pentru că Dumnezeu încă îţi mai dă timp ca să te întorci de la păcatul tău! El încă mai are har pentru tine! Dar va veni ziua când acest har se va termina iar tu vei suporta groaznicele consecinţe ale păcatului tău, asemeni lui David! Să te ferească Dumnezeu să ajungi să trăieşti acea zi! “De regulă, noi nu ne gândim la consecinţe când începem să ne jucăm cu păcatul. Când dăm frâu liber, pentru prima dată, unui lucru rău care în curând va deveni o deprindere, nu ne prea gândim la înspăimântătoarele lanţuri care ne sunt rezervate mai târziu. David tocmai cu aceasta începe, fiindcă acum primea răsplata cuvenită pentru faptele lui. El scoate în evidenţă două aspecte ale consecinţelor păcatului: (1) mânia divină: David nu avea nicio îndoială că starea în care se găsea era rezultatul direct al judecăţii şi pedepsei lui Dumnezeu. (2) durerea zilnică: Dumnezeu are arme înfricoşătoare pe care le poate îndrepta împotriva trupurilor celor care refuză să asculte de El în privinţa moralităţii.” [2] Până când nu vei spune şi tu, asemeni lui David: Mă doare de păcatul meu!, şi nu vei simţi o durere copleşitoare în inimă realizând că, prin păcatul tău ai greşit faţă de Dumnezeu într-un md groaznic şi nu te vei căi şi lăsa de el, nu vei avea sănătate, linişte, pace şi bucurii în viaţă. Astăzi, vino înaintea lui Dumnezeu în rugăciune şi spune, cu toată inima ta: Mă doare de păcatul meu!, iar sufletul şi trupul tău vor fi eliberate!


[1] Philips, Comentariu asupra Psalmilor, p.372

[2] Ibidem

3 thoughts on “Până când nu spui: Mă doare de păcatul meu!, nu vei avea sănătate, linişte, pace şi bucurii în viaţă! 21 Februarie: citirea Bibliei si meditatia zilei!

  1. Niciodata nu stim cand ne doare, pentru pacatul ofera si un soi de anestezic. Ne nastem in pacat, ne nastem cu acest anestezic, numai Iisus are antidotul.

  2. Fiecare din noi trebuie sa ne cercetam pe noi insusine mai intai. Sa ne punem in randuiala inima, viata si trairea… Apoi…
    Poate ca unii dintre noi avem pe cineva drag, in familie sau intre prieteni, ptr care ne rugam si mijolcim la Tatal Cerurilor.
    Stim sau cunoastem cu totii macar un suflet care-L cunoscuse pe El, Creatorul si Mantuitorul dar s-a departat de casa, si este orbit. Pacatul lui nu-l mai doare. Neaga chiar… Dar nu descurajati: In Iov gasim aceste versete care imi dau nadejde: „Dar daca se gaseste un inger mijlocitor ptr. el, unul din miile acelea, cari vestesc omului calea pe care trebuie s-o urmeze, Dumnezeu se indura de el…” Iov 33:14 – 30
    Nu este aceasta o promisiune minunata? Nu-l judecam pe Iov, aici, asa cum faceau prietenii lui… Dar aceste versete au fost scrise ca sa ne dea nadejde si incredere ca Dumnezeu este la lucru si nu renunta asa de usor la alesii Lui! Continuati sa mijlociti ptr. iubitii vostri departati de Dumnezeu!!!La vremea potrivita El va raspunde, si ce mare va fi bucuria din ziua aceea!!!
    Binecuvantat si inaltat sa fie in veci numele Sau!

Lasă un răspuns

