Doamne, Tu ştii neliniştea sufletului meu!


 

Exod 26:1-27:21, Matei 25:1-30, Psalmul 31:1-8, Proverbe 8:1-10

Doamne, Tu ştii neliniştea sufletului meu!

Psalmul 31:7b

frmu2Neliniştea prezentă în sufletul unui om credincios este un aspect de o importanţă majoră. În acest psalm, David, cel care a fost numit “omul după inima lui Dumnezeu” se confruntă cu o puternică stare de nelinişte sufletească. Psalmul 31, aşa cum afirmă John Phillips în cartea Comentariu asupra psalmilor este un “un mozaic al nefericrii şi îndurării”. Cât de chinuitoare pot fi aceste stări de nelinişte! David le descrie astfel: Ai milă de mine, Doamne, căci sunt în strâmtorare: faţa, sufletul şi trupul mi s-au topit de întristare.Mi se sfărşeşte viaţa în durere şi anii în suspine.Mi s-au sleit puterile din pricina fărădelegii mele, şi-mi putrezesc oasele. (31:9-10) Sunt uitat de inimi ca un mort, am ajuns ca un vas sfărâmat. (31:12) Starea de nelinişte pe care o trăia David era cu adevărat una foarte dureroasă şi apăsătoare! Dar ce anume a provocat această stare?

Se pare că această stare a urmat după momentul păcătuirii împăratului David cu Batşeba, soţia lui Urie. Pe acesta din urmă, care era înrolat în armata împăratului, David l-a ucis trimiţându-l în  bătaia puştii în locul cel mai periculos de pe câmpul de luptă. După ce l-a ucis,  i-a luat nevasta ramasa văduvă şi a făcut- o soţia lui. Dar aceste acte catalogate drept criminale, mişeleşti şi adultere, îl mustră fără milă şi îi zdrobesc sufletul prin apăsarea conştiinţei. Unii psalmi sugerează chiar că David nu a suferit doar din cauza mustrărilor de cuget, ci avea chiar şi lepră, aşa cum reiese din versetul: am ajuns de ocară, de mare ocară pentru vecinii mei, şi de groază pentru prietenii mei; cei ce mă văd pe ulită fug de mine. (31:11) Groaza pe care el o insufla prietenilor lui, dar şi tuturor oamenilor de pe uliţe, era datorată faptului că avea lepră. Doar o astfel de boală putea insufla starea de groază pe care o vedea David în ochii celor care îl priveau. Cât de mult a căzut David, marele împărat, din cauza păcatului! Mi se sfărşeşte viaţa în durere şi anii în suspine. Ce s-a întâmplau cu David care cânta imnuri de fericire în urma cărora Saul era eliberat de duhurile rele care îl chinuiau? Unde este David, cel plin de credinţă şi pace, care a plecat cântând pe câmpul de bătaie pentru a-l înfrunta pe duşmanul lui Dumnezeu, pe Goliat? Unde este acum “cântăreţul plăcut al lui Israel”? [1]

Iată ce a făcut păcatul din viaţa lui David! Să nu te mire! Aceasta va face păcatul şi din viaţa ta. Nu te juca cu el, nu îl lua ca pe un lucru de apucat, nu stărui în păcat. Există iertare pentru omul care se întoarce de la păcatul lui. Există iertare pentru omul care imploră mila şi îndurarea cerului peste viaţa lui. Există speranţă şi mântuire pentru un astfel de om! Cu toate acestea, vor exista şi anumite consecinţe ale păcatului pe care le vei simţi  în viaţa ta.

Doamne, Tu ştii neliniştea sufletului meu! Nu ştiu care este astăzi neliniştea sufletului tău sau care sunt factorii care au provocat-o. Dacă însă, această stare de apăsare şi nelinişte este adusă în viaţa ta ca urmare a păcatului, atunci pocăieşte-te şi întoarce-te de la păcatul tău. Doar în acest mod, îţi vei elibera duhul de nelinişte şi îţi vei mântui sufletul! David a înţeles acest lucru, s-a căit pentru păcatul lui şi a fost iertat şi reprimit înaintea lui Dumnezeu! Fă şi tu la fel!


[1] Phillips, Comentariu asupra Psalmilor, vol. 1, p.301

Lasă un răspuns

