2 Februarie: citirea Bibliei si meditatia zilei!


2 Februarie

Exod 15:20-17:7, Matei 22:1-32, Psalmul 27:1-7, Proverbe 6:20-26

Domnul este sprijinitorul vieţii mele! 

Psalmul 27:1

În Biblia Fidela găsim o altă traducere a acestui verset: Domnul este puterea vieţii mele! De cine să mă înspăimânt? Acest verset minunat şi plin de încurajare pentru omul care trăieşte aproape de Dumnezeu, dar uneori în văi adânci, face parte dintr-un psalm controversat, după cum afirmă unii critici ai Bibliei. De ce?

Psalmul 27 poate fi împărţit în 2 secţiuni. „În prima jumătate, îl vedem pe David în deplină siguranţă pe culmile credinţei (27:1-6). În a doua jumătate, îl vedem în mare primejdie, tremurând în văile fricii (27:7-14). Aşa de mare este contrastul dintre cele două secţiuni, încât unii comentatori înclină să creadă că psalmul ar fi o combinaţie, opera a doi autori şi nu a unuia singur. Ei nu sunt de acord că un om se poate schimba atât de brusc, trecând de la credinţă la teamă, de la siguranţă la îndoială, de la curaj la timiditate.” [1] Dacă am privi însă cu atenţie în vieţile şi în inimile noastre, am constata cu durere că acest lucru este cât se poate de adevărat. Trecem cu uşurinţă de la o stare de extaz, fie spiritual, famlial sau profesional la o stare adâncă de depresie, teamă şi anxietate, în doar câteva minute. Este nevoie doar de câteva propoziţii pentru ca starea noastră de spirit să se schimbe radical. E acest lucru normal pentru un copil al lui Dumnezeu? Cum putem lupta cu aceste stări?

Domnul este sprijinitorul vieţii mele! De cine să-mi fie frică? sau Domnul este puterea vieţii mele! De cine să mă înspăimânt? În calitate de oameni, ne găsim adesea în astfel de momente, precum David: trecem cu o aparentă incredibilă uşurinţă de la credinţă la teamă, de la siguranţă la îndoială, de la curaj la timiditate. Nu trebuie să ne blamăm pentru acest lucru şi nici nu trebuie să ne simţim vinovaţi sau prea slabi în credinţă. Inima omului este nespus de înşelătoare şi deznădăjduit de rea; cine poate s-o cunoască? (Ieremia 17:9) Nu contează atât de mult dacă ai căzut pe cale ci, ceea, ce este esenţial este cum şi dacă te ridici. David şi-a început psalmul cu următoarele cuvinte: Domnul este sprijinitorul vieţii mele! De cine să-mi fie frică? în care afirmă încrederea personală pe care o are în Dumnezeu, a continuat cu: Nu-Mi ascunde faţa Ta, nu îndepărta cu mânie pe robul Tău! Tu eşti ajutorul meu, nu mă lăsa, nu mă părăsi, Dumnezeul mântuirii mele! în care el are un sentiment de teamă şi nesiguranţă că fusese respins de Tatăl lui din ceruri şi sfârşeşte cu minunatele cuvinte: O, dacă n-aş fi încredinţat că voi vedea bunătatea Domnului pe pământul celor vii! În cine şi-a găsit David încrederea şi ridicarea? În Dumnezeu, şi în bunătatea Lui! A fost el ridicat din starea de depresie, de teamă şi de nesiguranţă? Da! Atât de mult, încât ne-a lăsat un excelent sfat: Nădăjduieşte în Domnul! Fii tare, îmbărbătează-ţi inima şi nădăjduieşte în Domnul! Aceasta ne-a rămas ca o lecţie preţioasă.

Oricare ar fi starea în care te găseşti şi oricât de tranzitorie ar fi ea fii tare, îmbărbătează-ţi inima şi nădăjduieşte în Domnul! Aceasta este singura încredere care nu dă greş niciodată! Cu Dumnezeu alături pe drumul vieţii vei vedea şi te vei bucura de bunătatea Domnului pe pământul celor vii! Încrede-te în Dumnezeu în fiecare moment sau stare a vieţii. La final, vei trăi BIRUINŢA!


[1] Phillips, Comentariu asupra Psalmilor, vol. 1, p.259

One thought on “2 Februarie: citirea Bibliei si meditatia zilei!

Lasă un răspuns

