18 Ianuarie: citirea Bibliei si meditatia zilei!


18 Ianuarie

Geneza 37:1– 38:30, Matei 12:2245,

Psalmul 16:1-11, Proverbe 3:27-32,

Tu eşti Domnul meu! Tu eşti singura mea fericire!

Psalmul 16:2

            Psalmul 16 este un psalm michtam. Şase psalmi intră în această categorie şi toţi au fost scrişi de David, în timpul respingerii lui de către Saul şi oamenii lui. Ceilalţi cinci psalmi michtam sunt cei de la 56-60. Despre însemnătatea cuvântului michtam s-au făcut mai multe observaţii. Unii au spus că el provine de la o rădăcină care înseamnă a grava, a sculpta, sugerând astfel că ceea ce David a spus în aceşti psalmi speciali trebuie gravat pe  o piatră pentru a nu fi uitat niciodată. Alţii sunt de părere că acest cuvânt înseamnă “aur”, ceea ce duce cu gândul la faptul că psalmul 16 constituie “una dintre meditaţiile de aur ale lui David, care trata adevărul atât de semnificativ, încât trebuia păstrat pentru totdeauna, deşi iniţial a avut un caracter personal, privat.” [1]

Tu eşti Domnul meu! Tu eşti singura mea fericire! ,declară David în unul din aceşti psalmi michtam. În versiunea King James, acest verset este tradus astfel: Tu eşti Domnul meu! Tu nu ai nevoie de bunătatea mea! Această traducere că ne pune înainte un mare şi minunat adevăr: Dumnezeu nu are nevoie de bunătatea noastră! Ce minunat! Ce adevăr eliberator! Nu-I aşa că ai încercat şi Tu să-L impresionezi pe Dumnezeu, manifestând o bunătate extraordinară pentru El şi pentru oamenii Lui? Nu-i aşa că ai gândit în inima ta că, procedând astfel, Îl vei face pe Dumnezeu să te binecuvânteze mai mult? Dar Dumnezeul nostru nu are nevoie de bunătatea noastră. Actele Lui de milă, sprijin şi binecuvântare nu sunt determinate de niciun atribut de-al nostru, fie el chiar şi bunătatea, un atribut pe cale de dispariţie acum, în epoca egoismului, ci Dumnezeu ne binecuvântează pentru că aşa alege El să facă: Eu mă îndur de cine vreau să mă îndur şi am milă de cine vreau să am milă” (Exodul 33:19), şi nu ca urmare a vreunui act de bunătate venit din partea noastră. În fiecare dimineaţă, El îşi înnoieşte binecuvântările faţă de noi, dar nu face aceasta pe baza vreunui merit de-al nostru, ci pe baza meritelor Fiului Său preaiubit care s-a jertfit pe cruce pentru noi. Iov, omul care nu a greşit cu niciun cuvânt înaintea lui Dumnezeu sau a oamenilor, a spus: Poate vreun om să aducă vreun folos lui Dumnezeu? Nu; ci înţeleptul nu-şi foloseşte decât lui. Dacă eşti fără prihană, are cel Atotputernic vreun folos? (Proverbe 22:2-3)Aposolul Pavel, de asemenea spunea romanilor: Cine I-a dat ceva întâi, ca să aibă de primit înapoi? Din El, prin El şi pentru El sunt toate lucrurile. (Romani 11:35-36)

Opreşte-te din a mai încerca să-L îmbunezi pe Dumnezeu prin actele tale de caritate, de bunătate. Noi nu putem fi binecuvântaţi de Dumnezeu pe baza niciunui act întreprins de noi, ci doar pe baza bunătăţii şi plăcerii Lui. Dacă eşti sfânt, pentru tine eşti sfânt. Iar dacă cauţi cunoştinţa şi belşugul spiritual în viaţa ta, tu vei fi cel care va avea de câştigat, şi nu Dumnezeu. Tu vei spune cu inima plină de extaz spiritual: Tu eşti Domnul meu! Tu nu ai nevoie de bunătatea mea!  Tu eşti singura mea fericire!

            Caută-L astăzi mai mult pe Dumnezeu! Fă din El singura ta fericire! Procedând astfel, îţi vei face ţie, şi numai ţie, un mare bine!


[1] Phillips, Comentariu asupra Psalmilor, vol. 1, p.152

Lasă un răspuns

