15 Ianuarie: citirea Bibliei si meditatia zilei!


15 Ianuarie

Geneza 31:17– 32:12, Matei 10:2711:6,

Psalmul 13:1-6, Proverbe 3:16-18,

Până când, Doamne, mă vei uita neîncetat?

Psalmul 13:1

Aproape fiecare om al planetei a avut un moment în care a ridicat această întrebare simplă, dar atât de plină de încărcătură emoţională, către Dumnezeu. Aproape orice locuitor al pământului s-a aflat, la un moment dat, într-o situaţie tragică, aparent fără scăpare. Atunci când, din punct de vedere omeneşte nu a mai găsit soluţii cu privire la problema lui, omul şi-a ridicat glasul către Dumnezeul adevărat, sau către dumnezeul venerat de religia lui (fie musulmană, islamică, catolică etc.)  sau, în cazul ateilor, către “forţa superioară care conduce universul”, aşa cum spun ei. Nu ştiu ce răspuns au primit ateii sau practicanţii celorlalte religii din lume cu privire la această întrebare ieşită dintr-o inimă zdrobită, însă, despre copiii lui Dumnezeu pot spune cu certitudine că au primit un răspuns minunat, pentru că tocmai “agonia omului este ocazia favorabilă pentru intervenţia lui Dumnezeu. Când nu mai ştim ce să facem, suntem fără resurse, nu avem o cale de ieşire, suntem nedumeriţi şi disperaţi – atunci, de obicei, Îl vedem pe Dumnezeu începând să lucreze. “[1]

Psalmul 13 a fost scris de David într-un moment de adâncă depresie. Din cauza necazurilor pe care David le avea cu împăratul Saul şi care durau deja de ani de zile, David ajunge demoralizat, descurajat şi deprimat. În această situaţie, el îşi ridică glasul către Dumnezeu. Din inima lui ţăşneşte psalmul 13, un psalm al întrebării: Până când, Doamne? Până când, Doamne, mă vei uita neîncetat? Până când îţi vei ascunde  faţa de mine?Până când voi avea sufletul plin de griji şi inima plină de necazuri în fiecare zi? Până când se va ridica vrăjmaşul meu împotriva mea? (Psalmul 13:1-2) Îţi este cunoscută această stare? Te afli astăzi într-o situaţie fără de scăpare?

Psalmul 13 se împarte în 3 secţiuni: “necaz (13:1-2), cerere stăruitoare (13:3-4) şi cântare (13:5-6). Psalmul redă istoria unui om scos dintr-o groapă groaznică şi din mocirlă; picioarele lui sunt aşezate pe o stâncă, şi o cântare apare pe buzele lui – toate acestea doar într-o jumătate de duzină de versete care pot fi citite în mai puţin de un minut”.[2] Aceştia sunt de fapt paşii pe care trebuie să îi urmăm atunci când ne aflăm în necaz. Noi trebuie să venim înaintea lui Dumnezeu cu cereri stăruitoare, aşa cum a făcut David: Priveşte, răspunde-mi, Doamne Dumnezeul Meu! Dă lumină ochilor mei ca să nu adorm somnul morţii. A continuat apoi cu lauda adusă la adresa lui Dumnezeu, privitor la biruinţă: Eu am încredere în bunătatea Ta! (13:5)

Astăzi, în tumultul încercării tale, alege să ai încredere în bunătatea lui Dumnezeu! Această încredere îţi va aduce biruinţa şi o cântare în inimă! Ai încredere în bunătatea lui Dumnezeu! El te va scoate din necaz negreşit! El nu-şi uită niciodată copiii, chiar dacă întărzie. Bunătatea Lui nemărginită Îl va face să răspundă cererii tale stăruitoare şi să-ţi dea biruinţă în necazul tău!


[1] Phillips, Comentariu asupra Psalmilor, vol. 1, p.120

[2] Ibidem

2 thoughts on “15 Ianuarie: citirea Bibliei si meditatia zilei!

  1. Bunatatile Domnului nu s-au sfarsit si indurarile Lui nu au ajuns la capat – acesta a fost versetul care mi-a mai dat speranta in astfel de zile. Asa cum subliniezi si tu Daniela, toti avem de trecut prin astfel de situatii. Dar nadejdea nostra ramane Dumnezeu, si rugaciunea mea este mereu: „Doamne ai mila de mine dupa indurarea si credinciosia Ta, si nu dupa meritele mele, ca inima mea este depravata!”
    Totusi n-am avut taria lui David sa spun: „sunt cu inima vesela din pricina mantuirii Tale: cant Domnului caci mi-a facut bine!” Desi am incredere in bunatatea Domnului si ma bizui pe El, doar pe El.
    Doamne da-mi credinta mai mare sa pot spune si eu ca David: „sunt cu inima vesela din pricina mantuirii Tale, ” Si-apoi sa cant Domnului caci mi-a facut bine!

    1. Amin!!!!Dumnezeu sa ne ajute sa ne incredem tot mai mult in El! Cu cat Il vom cunoaste mai mult, cu atat mai mult vom ajunge sa ne incredem in El si in planul Lui BUN si FRUMOS pentru vietile noastre!Fii binecuvantata Oana!:)

Lasă un răspuns

