Este statutul de femeie casnică „blestemul” femeii?


Când am deschis ochii în acea zi călduroasă de iunie, tot ce am putut vedea a fost o imagine albă care juca în valuri deasupra mea, provocându-mi o stare puternică de dezorientare şi ameţeală. Ochii mi se închideau şi deschideau constant, într-o încercare acerbă de a lupta cu starea de adormire trupească care parcă pusese stăpânire pe mine mai mult decât era necesar şi care mă ţinuse inertă atâtea ore.

O voce drăguţă mă întrebă:Puiuţ, te simţi bine?

Puiuţ!?,gândii eu plăcut surprinsă.Oare cine mi se adresează cu acest apelativ? Era un sentiment reconfortant.

Aceeaşi voce drăguţă continuă pe un ton de încurajare:Începi să-ţi revii din anestezie. Asta e bine. Durerile însă te vor copleşi dar vor trece încet, încet.Dureri?De ce?Dar unde sunt? Erau întrebări care se zbăteau în mintea mea ca nişte valuri puternice ce se izbesc de ţărm.

Răspunsul însă a venit imediat, aşa cum a venit şi valul de durere. Eram la post-opearator: tocmai adusesem pe lume primul copil iar experienţa mă cuprindea în mrejele-i tot mai puternic şi mai dureros. Era prima mea trăire de acest gen şi s-a dovedit a fi una destul de grea. Stând întinsă pe pat şi luptându-mă cu durerile care parcă nu conteneau să dispară, m-am întrebat cu lacrimi în ochi:

De ce statutul de femeie trebuie să fie unul atât de dureros? De ce Dumnezeu a mărit suferinţa femeii la naştere,atât de puternic?

 Tu ţi-ai pus vreodată aceste întrebări? Ai trăit momente când inima ta, plină de amărăciune, a strigat către Dumnezeu cerându-I un răspuns cu privire la suferinţa din viaţa ta, ca urmare a acestui statut de femeie? Nu aştept un răspuns de la tine pentru că îl cunosc. Din păcate, răspunsul este afirmativ.Femeii i-a zis: „Voi mări foarte mult suferinţa şi însărcinarea ta; cu durere vei naşte copii”, este versetul din Genesa 3:16 care atestă spusele mele.De remarcat este faptul că în acest verset, Dumnezeu nu spune nimic despre statutul de femeie casnică. Nu este nici un cuvânt rostit în dreptul femeii casnice ci doar în dreptul femeii care dă naştere la copii, cu durere. Nu statutul de femeie casnică este  „soarta grea” a femeii ci durerea care o va însoţi atunci când va da naştere la copii. Multe femei însă îşi asumă statutul de femeie casnică ca şi blestem şi îl poartă pe umeri, ades foarte greu. Îndatoririle noastre în casă şi familie sunt într-adevăr o parte din rolul femeii în această lume dar nu constituie întreg rolul ei. Alege să nu te mărgineşti la atât, pentru că vei simţi adesea, în inima ta, sentimente de frustrare şi  neîmplinire ;i vei fi nefericita.

Pe lângă îndatoririle care ţin de casă şi familie, Dumnezeu îi porunceşte femeii următoarele:

Tot ce găseşte mâna ta să facă, fă cu toată puterea ta! Căci, în Locuinţa Morţilor în care mergi, nu mai este nici lucrare, nici chibzuinţă, nici ştiinţă, nici întelepciune. (Eclesiastul 9:10)

Acest tot se referă atât la sfera de lucru a femeii casnice cât şi şi la sferele biserică şi societate. Dumnezeu are un rol pentru tine în toate aceste trei sfere! Dumnezeu te-a creat pentru un scop bine determinat, gândit cu meticulozitate şi minunat!

Te intreb: Este statutul de femeie casnică „blestemul” pe care tu il porti pe umeri?

(Ganduri despre rolul femeii in familie si nu numai ce vor aparea in cartea „Femeia care muta muntii”, carte pe care o voi lansa curand!)

5 gânduri despre „Este statutul de femeie casnică „blestemul” femeii?

  1. Femeia naste cu dureri pentru ca a ascultat de sarpe si nu de Dumnezeu. Statutul de femeie casnica este o binecuvintare pentru mine, iar daca femeile ar intelege acest lucru, ar fi mult mai fericite.

  2. eu consider statutul de femeie casnica ca o binecuvantare pentru mine,pentru ca pot fi zi de zi cu copilasii mei si ma pot bucura privindui cum cresc,nu este usor sa fii mama dar ai si bucurii neegalate.

Lasă un răspuns

