Si totusi, Dumnezeu ne cere sa fim..calmi!


De cand am devenit mama in urma cu 3 ani de zile, stresul a devenit o parte integranta din viata mea. Lupt cu el..sau impotriva lui, mai bine zis..in fiecare zi. Sunt zile cand sunt puternica, cand pot lupta impotriva stresului, cand Il simt pe Dumnezeu aproape de mine, cand ma bucur de binecuvantarile Lui, cand am „bucuria de a trai”in inima  si atunci, stresul nu mai este o problema aproape deloc. Pot lupta cu usurinta impotriva lui. Pot avea o rabdare infinita cu copiii. Le pot suporta toate mofturile si capriciile.

Dar oh, sunt zile ( Slava Domnului ca sunt mai putine la numar!!) cand nu am deloc putere spirituala si atunci cad foarte usor. Atunci stresul isi spune cuvantul si nu Dumnezeu care locuieste in inima mea. Si totusi…Dumnezeu ne porunceste sa ne pastram calmul. Inaintea Lui, nici o justificare de genul:”Dar Doamne, Tu nu stii cat de stresanti sunt copiii mei!!!” sau „Nu am dormit toata noaptea iar acum copiii mei plang toti deodata si fiecare vrea ceva de la mine.  Sunt cu nervii la pamant. Sunt si eu om. Cat sa mai rezist???”  nu va fi acceptata. Trebuie sa ne pastram calmul, chiar daca totul bubuie in jur!!! Dumnezeu ne cere asta si tot El ne spune ca se poate!!

Sotia lui Max Lucado o numeste „ora pestilor pirania”  ora in care toate cele 3 fete ale ei vor cate ceva de la ea iar ea simte ca nu mai poate face fata. Traieste aceasta ora in fiecare zi si in fiecare zi lupta sa-si pastreze calmul.Care este ora ta a pestilor pirania? In cartea „Calmul din mijlocul furtunii”, sotul ei, Max Lucado, ne prezinta o zi din viata lui Isus, o zi cand El a fost stresat, amarat la vestea ca cel mai bun prieten al lui, Ioan Botezatorul a murit, instiintat ca Irod cauta sa Il omoare si pe El, imbulzit de o mare de oameni care tot venea dupa El, desi El a fugarit-o de 2 ori, dezamagit de proprii lui ucenici care au spus ca multimile nu pot fi hranite doar cu 2 paini si 3 pesti, cu alte cuvinte „Isuse, Tu minunea asta chiar nu o mai poti face!!”…etc, dar care totusi si-a pastrat calmul pe toata durata zilei. Dar veti spune: „Dar El era Dumnezeu!!Bineinteles ca a reusit sa-si pastreze calmul!!!”  Totusi, Isus era 100% Dumnezeu dar si 100% om. El a simit la fel ca fiecare dintre noi, dar a biruit. Deci, se poate!!!

La sfarsitul acestei zile super-stresante, Isus se retrage sus pe munte ca sa se roage. Iata de unde a gasit putere!!!Si eu pot spune la fel.  Atunci cand IL simt pe Dumnezeu aproape de mine, cand El e Domn in viata mea, cand am timpul de partasie cu El, problemele si incercarile vietii cu care ma confrunt nu mai au putere sa-mi afecteze spiritul. Aceasta e solutia: viata traita aproape de Dumnezeu!!Da!!! Dumnezeu are pretentia ca noi sa ne pastram calmul in orice situatie ne-am afla!! Cu El se poate!!

Lasă un răspuns

